Köpvillkor

KÖPVILLKOR

 

BEKRÄFTELSE

Du får en bekräftelse via mail när ordern är lagd. Det är viktigt att du skriver in rätt e-mailadress vid köpet i kassan. Orderbekräftelsen är ditt kvitto, så spara orderbekräftelsen för att underlätta för eventuella framtida kontakt med kundtjänst.

 

BETALNING

Betala med ditt kreditkort via Stripe.

Du kan även välja att betala med kort/kontant i butik vid upphämtning av dina varor.

 

LEVERANS

Hagsätra Sport samarbetar med DHL. Fraktkostnaden inom Sverige är 99kr och försändelsen är då spårbar.

När din beställning är skickad, meddelas du via e-mail, innehållande leveransbekräftelse samt försändelse-ID.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna

Du kan även välja att hämta dina varor i vår butik i Hagsätra utan kostnad inom 7 dagar.

Uppge ditt beställningsnummer som står på din orderbekräftelse och visa upp din legitimation vid upphämtning i butik.

 

RETUR & ÅNGERRÄTT

Var vänlig och kontakta Hagsätra Sport innan du returnerar några artiklar.

Du kan alltid retunera eller byta kostnadsfritt i vår fysiska butik i Hagsätra.

Du kan returnera produkten inom 30 dagar från leverans. Produkten måste vara oandvänd och i originalförpackning.

Om produkten är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning ske.

För att kunna returnera din produkt behöver vi ett inköpsbevis.

Skicka din produkt till: Hagsätra Sport, Hagsätra Torg 7, 124 73 BANDHAGEN

Du måste betala för dina egna fraktkostnader för produkter som du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för frakten dras av från återbetalningen.

 

Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt och ange spårningsnummer.

Hagsätra Sport föreslår att du får ett kvitto och ett paket-ID för returen från leveransservice eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. Hagsätra Sport kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur.

Har du frågor gällande din retur, kontakta oss via mail till webbshop@hagsatrasport.se eller telefon 08-6474750

 

ÅNGERRÄTT - ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt

 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

 

ÅTERBETALNING

När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer vi att meddela dig via e-post.

Om returen godkänns, kommer återbetalning ske automatiskt till ditt kreditkort vanligtvis inom 5 arbetsdagar.

Har du inte har fått någon återbetalning ber vi dig i första hand kontakta din bank. Om du inte fått hjälp med ärendet via din bank, ber vi dig kontakta oss på: webbshop@hagsatrasport.se eller ring 08-6474750.

 

GARANTI

Vi följer konsumentköpslagens rekommendationer gällande garanti samt reklamationsrätt. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

Garantin kan se olika ut beroende på produkt samt tillverkare. Under garantitiden ska Hagsätra Sport i första hand reparera varan. Garantin gäller endast fel som uppstått p.g.a fabrikations- och tillverkningsfel.

Garantin omfattar inte skador och fel som uppkommit p.g.a yttre åverkan.

Vid köp av hockeyklubba är garantitiden 30 dagar från inköpsdatum.

En hockeyklubba används maximalt från första stund och utsätts för yttre åverkan så som slag, skridskotramp etc. Yttre åverkan omfattar inte garanti samt reklamation.

En reklamation godkänns endast vid fabrikationsfel, dvs. en skada som uppstått utan yttre åverkan.

För att kunna reklamera en klubba måste serienummer på klubban finnas kvar

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Kunden står själv för returfrakt alt. kommer in till vår fysiska butik i Hagsätra med reklamation.

 

Kontakta oss vid frågor gällande garanti och reklamation.

 

ÅLDERSGRÄNS

Vi säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

 

PERSONUPPGIFTER

När du handlar på Hagsätra Sports hemsida så samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress m.m för att du ska kunna genomföra ditt köp.

När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifierar ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.

Om du ångrar dig och inte vill att vi kontaktar dig, samlar in information eller använder dina uppgifter, kan du när som helst kontakta oss via e-post: webbshop@hagsatrasport.se eller ringa 08-6474750

Vi kan lämna ut din personliga information om lagen kräver det eller om du bryter mot våra Användarvillkor.

För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kreditkortsinformation, krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.

 

Vår butik sköts av One.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig. Dina uppgifter lagras hos One.com, i databaser och i One.com-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.

Om du väljer direktbetalning för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kreditkortsinformation för detta ändamål.

I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.

 

Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna integritetspolicy eller användarvillkor för vår webbplats.

 

ÄNDRINGAR AV DESSA ANVÄNDARVILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa användarvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.

Copyright @ All Rights Reserved